Målgruppefakta i highlights og tal

Vi henvender os til top- og mellemledelse på strategisk og taktisk niveau - supply chain managers, logistikchefer, lagerchefer, indkøbschefer, produktionschefer inden for områderne transport, lager, planlægning, produktion, IT, økonomistyring, logistik, Supply Chain Management, strategisk indkøb, traditionelt indkøb, på tværs af brancher/ industrier, rådgivning/konsulenthuse m.v.

Highlights læserundersøgelsen 2023

  • 82% af læserne arbejder professionelt SCM og logistik.
  • AI, digitalisering/ sporbarhed, bæredygtighed, innovation og  resilience & robusthed er de temaer læserne er mest optaget af.
  • 3 ud af 4 har deltaget i et eller flere faglige events det seneste år – og online arrangementer er de mest populære.
  • 36% af læserne arbejder i virksomheder med over 500 ansatte, 41% i virksomheder med 50-499 ansatte.
  • 39% er ledere indenfor SCM området.
  • 19% har det overordnede ansvar - og hele 70% er involveret i indkøb og strategiske valg indenfor Supply Chain Management området

 

 

 

Samlet målgruppeunivers for SCM.dk

Består af et printmagasin der udkommer 6 gange årligt, en onlineportal, to ugentlige nyhedsbreve der sendes tirsdag og fredag. Herudover sendes løbende temanyhedsbreve hvor relevante agendaer foldes ud. SCM.dk driver også SCM AGENDAEN som er mediets egen podcast.

Bredde i målgruppen

Profession

82% arbejder professionelt med logistik og Supply Chain Management

Interesseområder

Events, uddannelse & kurser

3 ud af 4 har deltaget i faglige events det seneste år.

Nyhedskilder

”Hvor vigtige er følgende informationskilder/kanaler for dig i forhold til faglig orientering og inspiration?”

Læsevaner

”Hvilke fagmedier læser du regelmæssigt?”